roer-boot-leiding-omgaan-agressie

Training Omgaan met telefonische agressie

Agressie is ook communicatie, al is het geen prettige. Iemand die boos is, is dat met een reden, al dan niet terecht. Tijdens onze training omgaan met telefonische agressie leert de deelnemer om vroegtijdig het gesprek op professionele wijze te sturen. De deelnemer krijgt grip op gesprekken die een intimiderende wending krijgen.

Doelgroep

Heeft uw team of afdeling regelmatig te maken met telefonische agressie? Wilt u daar op een effectieve manier mee omgaan? Dan is deze telefoontraining zeer geschikt voor uw team. Iedereen zal ontdekken hoe ze in moeilijke situaties beter in balans blijven.

Resultaat

Na afloop van de training omgaan met telefonische agressie

  • heeft elke deelnemer de juiste houding en vaardigheden aangeleerd voor het vroegtijdig herkennen, het omgaan en voorkomen van agressievolle situaties;
  • kan elke deelnemer vroegtijdig op professionele manier een gesprek sturen;
  • kan elke deelnemer zich inleven en begrip tonen;
  • kan elke deelnemer een kwalitatief goed telefoongesprek voeren.

Trainingsinhoud

Academy4-Weerbaarheid hanteert de volgende standaard onderwerpen voor de training Omgaan met Telefonische Agressie. Op basis van uw intake is het mogelijk om het programma op uw praktijksituatie af te stemmen.

  • Inzicht in agressie, het ontstaan en de verschillende vormen
  • Escalerend en de-escalerend gedrag
  • Leren omgaan met verschillende soorten agressief gedrag
  • Escalatie voorkomen en rust brengen en behouden tijdens een gesprek
  • Inschatten van situaties en personen
  • Het bewaken en aangeven van grenzen
  • Gesprekstechniek en de rol en gevolgen van verbale communicatie (bijvoorbeeld intonatie, stemkracht en articulatie)
  • Toepassing binnen uw praktijk (tip: zet een ervaren trainingsacteur in en ervaar onze unieke interactieve aanpak, zonder traditionele rollenspellen)
  • Tips, trucs, do’s en dont’s

Werkwijze

Voorafgaand aan de training Omgaan met Telefonische Agressie hebben wij inzicht nodig in de situatie binnen uw organisatie om de beste match te maken met onze trainers. Deze inventariseren wij door middel van een kennismakingsgesprek, een (telefonisch) intakegesprek met de beoogde trainer en het intakeformulier voor alle deelnemers. Dit dient allemaal als input voor de training.

Tijdens de training worden theorie en praktijk regelmatig afgewisseld; vrijwel vanaf het begin wordt een interactieve setting gecreëerd. U gaat actief bezig met diverse praktijkgerichte opdrachten, waarmee de verschillende programmaonderdelen duidelijk en helder worden toegepast in dagelijkse situaties. Door middel van rollenspelen, en de inzet van een trainingsacteur (optioneel), wordt de praktijksituatie gesimuleerd.

Trainingsacteur (optioneel)

Onze ervaren acteurs, met ervaring in uw branche, zullen op een waarheidsgetrouwe manier praktijksituaties in scene zetten waar uw medewerkers mee te maken kunnen krijgen. De meerwaarde van de inzet van een trainingsacteur is dat het uw medewerkers de mogelijkheid geeft in een ‘spiegel’ te kijken en dat zij zien hoe gedrag op een ander over kan komen.

Investering

  • Open-inschrijving
  • € 500,- excl. BTW / € 550,- BTW vrij
  • Eendaagse training
  • Koffie & Lunch
  • In-company
  • Maatwerk
  • Groepstraining (v.a. 4 personen)
  • Prijs in overleg
  • Duur in overleg
  • Koffie & Lunch
  • In-company
  • Maatwerk
  • Vraag vrijblijvend uw offerte aan!
  • Individuele training
  • Prijs in overleg
  • Duur in overleg
  • Koffie & Lunch
  • In-company
  • Maatwerk

Trainingsvormen

Iedere trainingsbehoefte is uniek. Daarom stemmen we onze leertrajecten af op uw specifieke situatie. Hierbij maken we gebruik van verschillende leervormen. Benieuwd welke leervorm of combinatie van leervormen het beste bij uw situatie past? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.

  • Individuele training

    Een individuele training vindt 1-op-1 plaats op de werkplek van de medewerker. De training omgaan met agressie zal plaatsvinden op tijden die de medewerker het beste uitkomt. De inhoud wordt in overleg met de medewerker vastgesteld. In de training omgaan met agressie worden de vragen van de medewerker volledig beantwoord en is er veel ruimte om vragen te stellen. De duur van een individuele training is vaak korter dan een groepstraining of open-inschrijving. Dit komt door de intensievere kennisoverdracht. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige 1-op-1 prijzen.

  • Groepstraining

    Bij een groepstraining wordt in samenspraak met de klant de (maatwerk)training samengesteld. Hierbij is deze afgestemd op de behoefte van een specifieke doelgroep. Het is mogelijk om in een groepstraining bedrijfsspecifieke casuïstiek te behandelen. De trainingslocatie, -data en -tijden zijn variabel te bepalen. Vraag onze trainingsadviseurs naar de voordelige groepsprijzen, waarbij kortingen oplopen tot 60% ten opzicht van een individuele training of open-inschrijving.

  • Open-inschrijving

    Bij de open-inschrijving staan trainingsinhoud, -data en -tijden vast. Medewerkers van verschillende bedrijven zijn bij deze training aanwezig waardoor kruisbestuiving plaatsvindt. Inschrijving op een training via open-inschrijving is vanaf 1 persoon mogelijk. Academy4-Weerbaarheid biedt de trainingen maandelijks aan. Zie het trainingsrooster voor de data.

    MaandTrainingsdag 
    December21-12-2018Inschrijven
    Januari14-1-2019Inschrijven
    Februari12-2-2019Inschrijven
    Maart13-3-2019Inschrijven
    April11-4-2019Inschrijven
    Mei10-5-2019Inschrijven
    Juni3-6-2019Inschrijven
    Juli4-7-2019Inschrijven
    Augustus2-8-2019Inschrijven
    September2-9-2019Inschrijven
    Oktober1-10-2019Inschrijven

 

  • E-learning

    Met e-learning kunt u op uw eigen tempo en op elk gewenst moment trainen. Academy4-Weerbaarheid biedt verschillende E-learning oplossingen. Vraag onze accountmanagers naar de e-learning mogelijkheden voor deze training.

Geïnteresseerd?